CSI - Biologi og fysik/kemi

OBS! Efter booking kontaktes Steffan Røn Scherner for at aftale dato til afvikling af forløbet, SRJ@rybners.dk

Forløbet kan afvikles i perioden fra september 25´ til og med feburar 26´.

Beskrivelse:

CSI-forløbet strækker sig over 1 dag, hvor eleverne introduceres for 3 kriminalsager der skal løses. Det drejer sig henholdsvis om et røveri, et mord og en forsvunden tronarving. Til løsning af hver enkelt sag undervises eleverne i en retsteknisk metode og får efterfølgende lov til at afprøve den. 

Forløbet afspejler den pædagogiske tilgang på Rybners Teknisk Gymnasium: teori i anvendelse.

Eleverne arbejder i grupper og undervisningen veksler mellem teori og praksis.

Forløbet dækker en lang række af fagenes fælles mål - disse er beskrevet på s.2-3.

Forløbet er målrettet 8. - 10.klasse

Det praktiske:

Varigheden er 1 dag fra 09.00-14.00

Eleverne skal medbringe bærbar computer (hvis muligt).

 

I forløbet arbejdes med følgende kompetencemål samt færdigheds- og vidensområder i fagene biologi og fysik/kemi:

Biologi:

Kompetencemål:

Færdigheds- og vidensområder:

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet modellering efter 9. klassetrin

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet perspektivering efter 9. klassetrin

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet kommunikation efter 9. klassetrin

 

Kompetencemål og færdigheds- og vidensområder for faget fysik/kemi

Kompetencemål for faget fysik/kemi efter 9. klassetrin

 

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet undersøgelse efter 9. klassetrin

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet modellering efter 9. klassetrin

 

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet perspektivering efter 9. klassetrin

Færdigheds- og vidensområder for kompetenceområdet kommunikation efter 9. klassetrin

Skolen varetager følgende:

! VED TILMELDING